איך להוסיף באופן טבעי יותר ברזל לתפריט שלכם?

תוכן עניינים

נטע אברהמי, עורכת תוכן ראשית.

ברזל הוא מינרל המשרת מספר תפקידים חשובים, כאשר העיקרי הוא נשיאת חמצן לגוף כחלק מתאי כדוריות הדם האדומות. זהו חומר מזין חיוני, כלומר עליך לקבל אותו מהמזון. נפרט כאן על כמה מאכלים עשירים בברזל, שתוכלו לשלב בדיאטה היומיומית שלכם על מנת לשפר את צריכת המינרל החיוני הזה. 

1. תרד

התרד מספק יתרונות בריאותיים רבים אך מעט מאוד קלוריות. למרות שמדובר בברזל שאינו נספג היטב, התרד עשיר גם בוויטמין C. זה חשוב מכיוון שוויטמין C מגביר משמעותית את ספיגת הברזל.

התרד עשיר גם בנוגדי חמצון הנקראים קרוטנואידים, שעשויים להפחית את הסיכון לחלות בסרטן, להפחית דלקות ולהגן על העיניים מפני מחלות.

2. בשר כבד ואיברים פנימיים אחרים

בשר של איברים פנימיים מזין במיוחד. סוגים פופולריים כוללים כבד, כליות, מוח ולב – כולם עתירי ברזל. בשר איברים מכיל גם חלבון ועשיר בוויטמינים מקבוצת B, נחושת וסלניום.

3. קטניות

הקטניות עמוסות בחומרים מזינים. סוגי הקטניות הנפוצים ביותר הם שעועית, עדשים, חומוס, אפונה ופולי סויה. אלו מהווים מקור ברזל נהדר, במיוחד לצמחונים. קטניות הן גם מקור טוב לחומצה פולית, מגנזיום ואשלגן.

4. בשר אדום

בשר אדום הוא משביע, מזין ועשיר בחלבון, אבץ וסלניום. למעשה, בשר אדום הוא כנראה המקור היחיד הנגיש ביותר לברזל, מה שהופך אותו למאכל חשוב לאנשים הנוטים לאנמיה.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

דילוג לתוכן